ESTAKADA W CIAGU DROGI KRAJOWEJ NR 47 (ZAKOPIANKA) W CHABÓWCE 45
Status: obiekt wykonany i oddany do eksploatacji
Projekt przebudowy i wzmocnienia istniej─ůcej (przedwojennej) estakady ┼╝elbetowej.
Istniej─ůcy obiet by┼é 4-ro belkow─ů konstrukcj─ů ┼╝elbetow─ů z przegubami gerbera (w prz─Ös┼éach skrajnych i ┼Ťrodkowym), z dwoma odcinkami ci─ůg┼éymi d┼éugo┼Ťci 3 prz─Öse┼é. Na estakadzie znajduje si─Ö lewa jezdnia drogi krajowej. Istniej─ůce konstrukcje pozwala┼éy jedynie...



MOST W CI─äGU A-1 (dzisiaj S10) PRZEZ WIS┼ü─ś W MIEJSCOWO┼ÜCI BRZOZA KO┼üO TORUNIA
Status: Nitka prawa mostu oddana do eksploatacji w 1998 roku.
Nitka lewa ÔÇô po pr├│bnym obci─ů┼╝eniu w roku 2010.
  • Projekt nitki prawej mostu (lata 1995-98)
  • Projekty urz─ůdze┼ä technologicznych dla pierwszej budowy mostu (lata 1995-98)
  • Projekty technologiczne dla pierwszej budowy mostu (lata 1995-98)
  • Projekt remontu i adaptacji urz─ůdze┼ä dla budowy drugiej...



WZMOCNIENIE ISTNIEJ─äCEGO MOSTU PRZEZ RZEK─ś WIS┼ü─ś ORAZ BUDOWA PRZEJ┼ÜCIA DROGI KRAJOWEJ NR 77 PRZEZ SANDOMIERZ

Status: projekt ukończony i oddany do realizacji

Przebudowa istniej─ůcego mostu przez Wis┼é─Ö:
Istniej─ůcy most przez rzek─Ö Wis┼é─Ö zosta┼é wybudowany w 1953r. Ustrój no┼Ťny mostu stanowi stalowa nitowana konstrukcja ci─ůg┼éa kratowa o zmiennej wysoko┼Ťci konstrukcji. Most sk┼éada si─Ö pi─Öciu prz─Öse┼é o rozpi─Öto┼Ťciach: 84,8m+3x95,4m+84,8m.
Ca┼ékowita d┼éugo┼Ť─ç w osiach skrajnych podpór: 455,8m
W ramach przebudowy za┼éo┼╝ono ca┼ékowite rozebranie istniej─ůcej konstrukcji mostu. W miejscu rozebranej konstrukcji zaprojektowana zosta┼éa nowa z zachowaniem istniej─ůcych podpór. Zaprojektowany zosta┼é most ci─ůg┼éy, zespolony (trzy d┼║wigary spawane blachownicowe) o zmiennej wysoko┼Ťci konstrukcji. P┼éyt─Ö ┼╝elbetow─ů stanowi─ůca konstrukcj─Ö pomostu spr─Ö┼╝ono na podporami.

Parametry obiektu:

  • d┼éugo┼Ť─ç ca┼ékowita: 455,80m
  • rozpi─Öto┼Ťci teoretyczne: 84,80m+3x95,40m+84,80m
  • szeroko┼Ť─ç obiektu: 11,70m
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • rzeka Wis┼éa
Wiadukty znajduj─ůce si─Ö wzd┼éu┼╝ drogi krajowej nr 77 w obr─Öbie miasta Sandomierz: W1, W2, W3, W4 i W5.
Zadaniem obiektu W1 jest przeniesienie ruchu z drogi krajowej nr 77 nad ulic─ů Lokaln─ů w Sandomierzu. Zaplanowano wykonanie dwóch konstrukcji, pod ka┼╝d─ů z jezdni osobn─ů. Konstrukcj─Ö no┼Ťn─ů stanowi jednoprz─Ös┼éowy kablobetonowy ustrój belkowo-p┼éytowy.

Parametry obiektu:

  • d┼éugo┼Ť─ç ca┼ékowita: 43,32m (konstrukcja zachodnia) 39,85m (konstrukcja wschodnia)
  • rozpi─Öto┼Ť─ç teoretyczna w osiach podpór: 21,91m
  • szeroko┼Ť─ç obiektu: 31,22m (2x14,71m+1,80m)
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Lokalna
Obiekt W2 podobnie jak obiekt W1 ma za zadanie przeniesienie ruchu z drogi krajowej nr 77. Wiadukt W2 znajduje si─Ö nad ulic─ů Portow─ů w Sandomierzu. Jak w obiekcie W1 przewidziano osobn─ů konstrukcj─Ö dla ka┼╝dego z kierunków ruchu. Konstrukcj─Ö no┼Ťn─ů stanowi jednoprz─Ös┼éowy kablobetonowy ustrój belkowo-p┼éytowy.

Parametry obiektu:

  • d┼éugo┼Ť─ç ca┼ékowita: 40,95m (konstrukcja zachodnia) 36,26m (konstrukcja wschodnia)
  • rozpi─Öto┼Ť─ç teoretyczna w osiach podpór: 19,14m
  • szeroko┼Ť─ç obiektu: 24,22m (2x11,21m+1,80m)
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Portowa
Przedmiotem opracowania jest równie┼╝ wiadukt drogowy W3 nad ulic─ů Marynarsk─ů oraz torem bocznicowym PILKINGTON w ci─ůgu nowoprojektowanego odcinka drogi krajowej nr 77 na obszarze miasta Sandomierz. Konstrukcj─Ö no┼Ťn─ů wiaduktu wykonstruowano w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu „T”. 

Parametry obiektu:

  • d┼éugo┼Ť─ç ca┼ékowita: 37,15m
  • rozpi─Öto┼Ť─ç teoretyczna w osiach podpór: 17,10m
  • szeroko┼Ť─ç obiektu: 24,22m (2x11,21m+1,80m)
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Marynarska
  • tor bocznicowy
Drogowy wiadukt W4 znajduj─ůcy si─Ö nad lini─ů kolejow─ů oraz nad ulic─ů Lwowsk─ů w Sandomierzu w ci─ůgu drogi krajowej nr 77. Tak jak poprzednie obiekty tak i ten sk┼éada─ç si─Ö b─Ödzie dwóch konstrukcji no┼Ťnych, osobnych pod ka┼╝dym z kierunków ruchu. Zaprojektowano konstrukcj─Ö no┼Ťn─ů o sta┼éej wysoko┼Ťci. Zastosowana konstrukcja sk┼éada si─Ö z pi─Öciu d┼║wigarów spawanych, blachownicowych. P┼éyt─Ö pomostow─ů projektuje si─Ö jako monolityczn─ů konstrukcj─Ö wspó┼épracuj─ůc─ů z d┼║wigarami stalowymi.

Parametry obiektu:

  • d┼éugo┼Ť─ç ca┼ékowita: 159,70m
  • rozpi─Öto┼Ť─ç teoretyczna w osiach podpór: 25,00m+35,52m+46,18m+29,78m
  • szeroko┼Ť─ç obiektu: 14,60m
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Lwowska
  • zelektryfikowana linia kolejowa
Ostatnim z projektowanych wiaduktów jest wiadukt drogowy W5, który przenosi ruch z drogi krajowej nr 77 nad ulic─ů Wielowiejsk─ů i istniej─ůcym rowem odwadniaj─ůcym. Konstrukcj─Ö no┼Ťn─ů stanowi dwunawowa rama ┼╝elbetowa. Rygiel ramy wykonstruowano w postaci p┼éyty o wysoko┼Ťci konstrukcyjnej 0,80m. W miejscach zamocowania rygla w konstrukcji podpór skrajnych wykszta┼écono skosy.

Parametry obiektu:

  • d┼éugo┼Ť─ç ca┼ékowita: 38,30m
  • rozpi─Öto┼Ť─ç teoretyczna w osiach podpór: 28,60m
  • szeroko┼Ť─ç obiektu: 11,82m
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Wielowiejska
  • rów odwadniaj─ůcy



ESTAKADA W CIAGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 933 W WODZISŁAWIU ŚLĄSKIM
Status: obiekt wykonany i oddany do eksploatacji
Projekt przebudowy istniej─ůcego mostu i podniesienia
Istniej─ůcy obiekt wybudowano we wczesnych latach 70-tych ubieg┼éego wieku, na obci─ů┼╝enie klasy I (odpowiednik klasy C dzisiejszych obci─ů┼╝e┼ä). S┼éaba jako┼Ťci materia┼éów, z┼éa jako┼Ť─ç prac, du┼╝a ilo┼Ť─ç dylatacji (obiekt by┼é ci─ůgiem 6-ciu wolno-podpartych prz─Öse┼é) oraz...



ESTAKADA NAD TORAMI PKP W CI─äGU NOWOPROJEKTOWANEGO ┼ü─äCZNIKA POMI─śDZY ULICAMI PERSEUSZA I PORTOW─ä W GLIWICACH
Status: Obiekt w trakcie realizacji (Wykonanie ÔÇô SKANSKA S.A.)
Projekt nowej estakady.
Ci─ůg┼éy obiekt pi─Öcioprz─Ös┼éowy nad torami PKP. Obiekt przenosi jednojezdniow─ů ulic─Ö klasy G oraz ┼Ťcie┼╝k─Ö rowerow─ů. Zaprojektowano nasuwanie konstrukcji no┼Ťnej zespolonej z p┼éyt─ů pomostow─ů bez konieczno┼Ťci zamykania tor├│w PKP.


Parametry obiektu:
ZINTEGROWANY W─śZEL PRZESIADKOWY W REJONIE STADIONU EURO 2012 WE WROC┼üAWIU

Status: obiekt ukończony, oddany do użytkowania

Projekt zintegrowanego węzła przesiadkowego:
Zadaniem zintegrowanego w─Öz┼éa przesiadkowego by┼éo przeprowadzenie lini tramwajowej, ┼Ťcie┼╝ki rowerowej oraz usytuowanie przystanku tramwajowego nad torami kolejowymi i ulic─ů Lotnicz─ů. Konstrukcj─Ö zadaszenia stanowi monolityczna p┼éyta betonowa o czworobocznym, nieforemnym rzucie. P┼éyta zamocowana jest do trzech ┼Ťcian i oparta na s┼éupach. Konstrukcj─Ö zadaszenia spr─Ö┼╝ono. Cz─Ö┼Ť─ç nadtorow─ů wiaduktu wykonano na rusztowaniach stacjonarnych nie wy┼é─ůczaj─ůc w tym czasie z u┼╝ytkowania torowiska.

Parametry obiektu:

  • d┼éugo┼Ť─ç ca┼ékowita: 200,5m
  • rozpi─Öto┼Ťci teoretyczne: od 12,2m do 36,7m(nad torami kolejowymi)
  • szeroko┼Ť─ç obiektu: od 18,7m do 29,3m

Przeszkody:

  • dwutorowa zelektryfikowana linia kolejowa
  • ul. Lotnicza